Beskrivelse

Black Cat

2019

  • Priser
  • Illustrasjon av en medalje

    GULL i Visueltprisen 2024i Pakningsdesign – mat, helse og husholdning

Visuell identitetKonseptutviklingPakningsdesignButikkdesign

Tradisjon på nytraktet vis – Black Cat, etablert i 1905, er en av Norges eldste leverandører av te og kaffe. Den lille spesialforretningen i Oslos handlegate Grensen holder fortsatt til på samme adresse – og byr på et bredt utvalg egne kvalitetsprodukter.

Den nye visuelle profilen balanserer merkevarens rike historie med et moderne uttrykk, inspirert av arkivbilder, vintage emballasje og håndverkstradisjoner. Resultatet er et design som fremhever både arven og kvaliteten Black Cat er kjent for – tydelig, ekte og med en varm følelse av dedikert håndverk.

Siden rebrandingen i 2019 har vi jobbet tett med Black Cat for å videreutvikle produktlinjer, kommunikasjon og designsystem. Målet er å bevare det tidløse særpreget – samtidig som merkevaren fungerer på nye flater og i nye formater.

Black Cat sitt logomerke og navntrekk.
Black Cat - Frisk Lemonade i en fruktbag med sitroner.
En Black Cat pose med blomster i på en krakk.
En hånd holder et gammelt foto
Et utvalg Black Cat klassikere, med en hånd so strekker seg inn i bildet.
Black Cat sin nettside på en pc stående oppå en skjenk.
Black Cat - Påskeutgaver plassert på et bord i varme omgivelser.
Black Cat - Sommerte. Fargerrike emballasjer med ulike smaker på en varm bakgrunn.
Et bilde viser en samling hverdagsobjekter, inkludert te, frukt og kontorartikler, arrangert på en lys overflate mot en beige bakgrunn.
Black Cat - Juleutgave, omgitt av julerelatere objekter.
Black Cat - Juleutgave, omgitt av julerelatere objekter.
Bilde fra tebutikken i Grensen, Oslo.
Bilde fra tebutikken i Grensen, Oslo.

Relaterte prosjekterPil som peker mot høyre