Risotto for Superbra

Superbra

2020

Visuell identitetPakningsdesignMerkevareplatform

Superbra skiller seg ut i det norske dagligvaremarkedet med kompromissløs ærlighet og full transparens. I tett samarbeid med produsenter tilbyr de mat laget på ekte råvarer – uten unødvendige tilsetningsstoffer og med omtanke for både mennesker og miljø. Der mange pakker inn prosessene, viser Superbra hele reisen fra jord til bord.

Merkevaren har et ujålete og samvittighetsfullt forhold til både folk, råvarer og planeten. Identiteten gjenspeiler dette – ærlig, nær og uanstrengt. Emballasjen skal ivareta gjenkjennelighet for de trofaste, og samtidig tiltrekke nye som leter etter ekte mat – ikke ultraprosesserte snarveier.

Vi revitaliserte merkevaren i 2019 og har siden vært en strategisk og kreativ partner i utviklingen av både produktlinjer og kommunikasjon. Superbras sortiment vokser stadig, og stadig flere matvarekjeder tar det inn i hyllene.

Super Bra sin logo, et ansikt-symbol og navntrekk med et håndtegnet preg.
Et utvalg risottoer fra Super Bra, på en oransj-rød bakgrunn, forran en fargerrike utklipp av sopp og kaktus.
Super Bra-salsaer på et fargerikt bord foran en fargerik bakgrunn med en fargerrik utklippet kaktu.
Risotto emballasjer, med ulike smaker, farger, og illustrasjoner.
Et utvalg risottoer fra Super Bra, på en oransj-rød bakgrunn, forran en fargerrike utklipp av sopp og kaktus.
Super Bra tomatsaus, på oransj bord forran en oransj vegg, med to baller i oransj og lilla til sin venstre.
Super Bra illustrasjoner, ulike grønnsaker, frukter, osv.
Super Bra sine ulike bakemikser, brownies, pannekaker, og cookies.